Sølv surfere: Vellykket Online markedsføring til seniorer

Hvis du markedsføring over for et ældre publikum, ikke discount værdien af en hjemmeside. Folk over 50 tegner sig for mere end 50% af diskretionære udgifter i USA, og de går online for at købe. De har penge at bruge.

Ifølge Pew undersøgelser, antallet af online seniorer sprang af 47% mellem 2000 og 2004. Der er omkring 8 millioner “sølv surfere” (22% af amerikanerne) der er alder 65 eller ældre ved hjælp af internettet. Ca. 58% af amerikanerne i alderen 50-64 sige de surfer på nettet.

Af kablede seniorer gå 69% online på en typisk dag, sammenlignet med kun 56% af alle internetbrugere. Sølv surfere rapport ved hjælp af internettet til at holde kontakten med familie og venner, via e-mail eller sende online postkort. Seniorer rapporterer flere andre vigtige grunde til at bruge internettet, herunder:

At holde dig opdateret med nyheder og arrangementer

Hen til oplede sundhed eller lægelige oplysninger

Til forskning produkter eller tjenester til at købe offline

Man kan gøre online shopping indkøb

Til forskning og/eller kontrollere aktier eller investeringer

“Kablet seniorer er ofte så begejstrede som yngre brugere i de vigtigste aktiviteter, der definerer online liv som e-mail og brug af søgemaskiner til at besvare et bestemt spørgsmål,” siger Susannah Fox, direktør for forskning for Pew/Internet. “De er så stor sandsynlighed som yngre brugere at gå online på en typisk dag. Kommunikations- og søgninger tiltrække kablede seniorer og der har været kraftige vækst i antallet gøre vigtige internetaktiviteter såsom sundhed søgninger, e-shopping og online banking. “

Som mennesker alder, de er mere tilbøjelige til at have usability problemer. For eksempel, flere seniorer har nærsynethed, grå stær, fine motoriske handicap, og korttidshukommelsen falder. Hvis din virksomhed er rettet mod denne demografiske, er det derfor vigtigt at tage konkrete skridt til at ændre dit websted korrekt. Ikke gør det vanskeligt for din senior besøgende at finde, hvad de har brug for på din hjemmeside. Her er nogle retningslinjer for at gøre din hjemmeside mere ældre-bruger venlige:

Bruge større type, mindre indhold: ændringer i vision kan gøre er sværere at læse en computerskærm. Reducere mængden af tekst på hver webside og bruge en mellemstore standardskrifttype. Gør det muligt for ældre seerne til at øge tekststørrelsen. Dette vil gøre det lettere at læse for personer, der ikke ser så godt.

Gør det nemt at læse: Brug en sans-serif skrifttype ikke er kondenseret. Undgå nyhed og kursiv skrift. Dobbelt plads brødtekst.

Design med høj kontrast. Undgå tilbageførte type og mønstrede baggrunde. Bruge mørk tekst på en lys baggrund.

Holde terminologi simpelt: ifølge de seneste undersøgelser af troskab og AARP, mange ledende Internet-brugere er ikke bekendt med almindeligt anvendte Web vilkår. Yngre internetbrugere ved godt det er et nyt sprog til ældre brugere. Undgå web jargon. Eksempler kan nævnes: “URL”, “link”, “besked bord,” “emoticons”, og “IM.”

Være klart: bruge handling-ord links. Fordi senior brugere har tendens til at være mere forsigtig med hvad de gør på internettet, bruge link terminologi, der tydeligt forklarer, hvad der sker når en bruger klikker på linket. Forklare ting koncist, men grundigt.

Gøre links ligetil: Brug en oplagt Metode til at vise links såsom blå, understregede ord. Gøre det konsekvent i hele dit websted. Give brugerne et større målområde klikke på at rumme for brugere, der har fine motor koordinering vanskeligheder såsom rystelser.

Holde din arbejdsplads designe, simpel og stabil: Hvis dit websted henvender sig til seniorer, og du vil ændre dit websted gøre ændringer langsomt over tid. Mere succes seniorer har med dit websted, og jo lettere det er for dem at bruge, mere tillid og loyalitet de vil udvikle. Holde din navigationsværktøjslinje på det samme sted hele dit websted.

Test dit websted: før du starter dit websted, har ældre voksne afprøve din hjemmeside til at vurdere dens tilgængelighed, læsbarhed og brugervenlighed.

Flere og flere seniorer surfer online-verdenen. De udgifter vaner og indkomst af denne demografiske gør dem en ønskelig målgruppe. Hvis din virksomhed ønsker at fange denne bølge, tilbyde en hjemmeside, der gør det nemt for dine brugere. Skabe et behageligt online miljø for dine online senior besøgende, og din virksomhed vil høste frugterne.

Copyright 2005 Kinesis, Inc.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.